Friday, March 4, 2011

.......:::::I fell so LOST :::::.......

                                        


:mikir:kadang kadang membuatkan saya terfikir..mengapa kita banyak sangat perasaan..ada segale bagai perasaan atau lebih senang nak faham "feeling"..sometimes ada rasa nak nangis ! ada rasa nak ketawa kuat kuat !ada jugak rasa diri kita sangat berharga bila kawan kawan suka berkawan dengan kita !oucchhh..alangkah bahagianya kalau kita boleh menjadi sahabat yang baik kepada kawan kawan kita...saya sangat dan teramat mendambarkan itu !:berfikir:


tapi mampukah saya menjadi seperti sedemikian??tepuk dada tanya diri sendiri..
"teman yang baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak gerinya teringat akan mati"                                           
  alangkah bestnya kalau saya macam 2..tapi mampukah saya? soalan yang sama lagi diutarakan eh..
sebenarnya, manusia memang selalu lalai memperhitungkan bahawa dia bersalah. setelah datang malapetaka menimpa dengan tiba tiba dia akan menyalahkan orang lain, menyalahkan takdir !
boleh x kalau saya cakap kita kena banyak bersabar.. sabar !sabar!sabar!nak jadi terbaik pun kena sabar...sabar pun bertempat..nak jadi sahabat yang dapat membimbing sahabat lain bukannya senang..walau apa2 pun, kita kena mendalami banyak sangat ilmu ilmu yang boleh menjadikan kita ni mantop dalam berdakwah..erti kata lain dalam menyemaikan nilai nilai yang elok dalam kita bersahabat..kerana dalam menilai seseorang kita tidak boleh hanya melihat kepada tutur katanya sahaja, malahan buah fikiran dan tingkah lakunya juga kita patut ambil kira..kuatkah saya untuk semua ini???
so, banyak la kita berdoa kepada yang maha Esa supaya apabila kita berkawan, kita akan disenangi oleh sahabat sahabat kita, dan ukhuwah yang terjalin ni biarlah kekal sehingga kita tiada kat dunia ni :)

pesanan :   Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah.                                                                                                                                             

No comments: