Tuesday, December 18, 2012

Allahu Rabb


Ya Allah yang Maha mengetahui segala kemungkinan ..
Kau lindungilah kami 
Kau limpahkanlah rahmatMu ke atas kehidupan kami di dunia mahu pun di akhirat kelak
Ya Allah 
Kau lindungilah hambaMu ini
Kau lindungilah Ibuku, Bapaku, Keluargaku, Saudara maraku, Para Sahabatku .
Sesungguhnya Engkaulah yang Maha pemberi Rahmat.

Monday, December 3, 2012

Nikmat Dunia

Life is all about trusting our feelings and taking chances , losing and finding happiness , appreciating the memories and learning from the past .
ini juga salah satu nikmatNya 
.
.
.
 terima kasih 
tapi saya mahukan kelurga yang bahagia :)
jangan jemu untuk berdoa .

Tuesday, November 13, 2012

Bicara hati


Hari yang ceria walaupun tadi hujan sekejap . 
Hujan rahmat . Sapa tahu kan :)
Mungkin hujan nak sambut Awal Muharam esok .
Pantas sungguh masa berjalan meninggalkan diri ini , diri yang penuh dengan dosa kepadaMu YaAllah .
Terasa baru saja usai mengamimkan Doa Awal dan Akhir Tahun tahun lepas , ni dah nak baca untuk Tahun 1434 Hijrah pulak . 
YaAllah :)
selalu dengar orang cakap
' Tutup buku lama Bukak buku baru'
mendalam sungguh =,=
 
Doa Awal dan Akhir Tahun 

Moga moga kita mendapat keberkatan dariNya ..

Aku
Insan yang penuh dengan ketidaksengajaan kepada Mu
sering leka  dan alpa dalam melakukan sebarang ibadah kepadaMu
sesekali ingin benar diri ini merubah segalanya
berubah kepada yang lebih baik
namun iman yang tipis , membuatkanku sukar untuk segalanya itu .

Perubahan memerlukan banyak kesabaran
Mental , rohani , jasmani semualah kena kuat
kuat untuk hadapi cabaran mungkin ..

Sebenarnya ingin benar rasanya ingin berhijab cara yang dituntut oleh Islam
Berhijab yang mempunyai ciri-ciri wanita solehah 
tersentuh hati tiba-tiba 
T_T
kerdilnya aku di duniaMu ini
adakah aku insan yang tidak terpilih oleh Mu ?
terasa benar -benar inginkan perubahan tersebut
Malu ?
Ya , manusia .
tak kan lari dari semua itu ..
tapi ...
Aku nekad , satu hari nanti aku akan jadi seperti kamu-kamu yang solehah 
kenapa tidak bermula sekarang ?
~aku insan lemah~
....................
comelnyeeeee :)

dah ada niat tu dah dikira satu pahala
Readers ,, doakan kita yep 

<3 Rahsia hati <3
aku mencari di antaramu
yang mengenakan hijab kerana Allah
bukan kerana hamba
matanya huurun bidadari haura
yang selalu memandang Rabbnya
saat gelap menutupi jalan
nafasnya harum wangi bunga
yang bisaku seka saat-saat nanti
selalu merasa cukup
ketika kemarau menghampiri
semua itu tak meragukan hati
pada mutiara-mutiara yang terjaga
laksana bidadari syurga
yang kuingin dirinya
menjadi mawaddah bagiku 
( salin dan tampal )

Selamat Beramal di Jalan Allah 






Sunday, November 11, 2012

From deep of my heart


I thought of you
your future
also your life 
because of you are my lovely friend
:)

get well soon dear
I honestly don't know what I would do without you

Saya akan selalu doakan supaya kamu cepat sembuh
Semoga Allah memakbulkan doa ini
Kamu mesti kuat
Itulah takdir
Jangan sesekali salahkanNya
Allah lebih tahu apa yang berlaku
Anggap itu adalah ujian bagi kamu
Redha , Tawakal InsyaAllah Allah sentiasa ada

Ingat
Ican't promise to fix all your problems but I can promise you won't have to face them alone


Hasanah Hashim
you are Allah's gift to me 
cepat sihat 
T_T

Saturday, October 27, 2012

I want my happy family forever !



" You don't choose your family , but they are Allah's gift to you "

Please stay with me forever . 
I love u <3

Friday, October 12, 2012

Yang pahit itu kedukaan

Allahhuakbar !
peritnya ujianMu 
seringkali aku ketandusan kasihMu
dasyatnya ujianMu
apabila aku gembira, aku tidak lupa ada insan yang kesedihan atas kegembiraanku 
aku insan biasa
yang tak pernah lari dari melakukan kesilapan
tapi cuma satu
maafkan aku
Ya !
aku mesti faham kondisi mereka
tapi mereka ?
biar laa ...
asalkan mereka terus bahagia 
untuk kesekian kalinya
aku rela berikan ketawa girangku kepada yang memerlukan 
biar Allah yang tahu apa aku rasa
tiada guna memberitahu kepada insan yang tidak sudi mendengar
Chill!
hidup perlu diteruskan 

Sunday, September 30, 2012

Rasa itu


Ya Allah, kekalkanlah rasa itu 
pernah terdengar satu doa
" tutupkanlah mataku dari melihat kebahagiaan mereka"

As long as I'm here, I  knows the truth of life~
kekecewaan tak lama , kegembiraan pun kadang kala sekejap sahaja
the rest, better we gave to Allah to decides all

Today, I'm grateful
I have a life
I have  Iman
I have Islam
not today, but for every single day I had from I born until now
Alhamdulillah

Ukhuwah
I just lets it flows well as I want
Thanx Allah..

give me some strength

Assalamualaikum 

 

Thursday, June 14, 2012

~ pasrah ~


Berapa kali mau nekad daa ..Bosan ohh ! asyik asyik feeling yang sama jugak . menyampah ! terkilan ! letih kot .
aishh .. apa mau buat ni . perlu ke rasa macam ni ? Bukan ke Allah ada untuk kita . untuk kita luahkan kepadaNya . Betul memang betul . kita tak kan mengecapi selama lamanya kebahagian . ada masa kita kat atas dan ada masa kita kat bawah . Lumrah kehidupan . 


benarkah aku letih ? Ya . aku tak terdaya lagi dengan semua mainan dunia ini . mengapa aku yang di pilih ? 
usah mengeluh wahai hati . mungkin aku insan yang bertuah . aku masih di uji oleh yang Maha Esa sebab kerana Dia terlalu sayangkan hambaNya . Ya Allah , aku pasrah . aku percaya , setiap ujian itu pasti ada hikmahnya :)

tak pe . ada masa kita perlu menangis sepuas puasnya agar kita tahu dunia ini bukan semata mata untuk ketawa . andai itu dapat memberi ketenangan , go on . we choose what we want .right ? ikhlaslah menjadi diri sendiri . perlu ke menangis setiap hari ? tak perlu kan .so , aku kena kuat . InsyaAllah . Allah stay with us  .
hey , if i got wrong please forgive me . i'm only usual person that always make mistake . 



Monday, June 11, 2012

Thanx Allah


We are nothing~
Allah was the best panner for us .
He gave me a comfort to be friend for them .


them . make me laugh .


my gorgeous rumate 



got useful advice from her

a sweet smile

same course . my mathematics teacher <3



penghibur

hopefully I got a kind of them again for the next sem .
I love them till Jannah .
InsyaAllah .
Assalam~

Saturday, June 2, 2012

Yakin Bolehhh


mana kau hilang ni 
mood ! datang sini .
 x suke laa !
Ya Allah , janganla tarik nikmat itu .
sesungguhnya aku tak terdaya untuk semua ini .
Aku mohon kepadaMu .
Bahagiakanlah diriku Ya Muhaimin ..

sejak dulu aku takot .
takot untuk terima kenyataan .
padahal , aku tahu apakah yang sebenarnya .
sumpah ! aku tak kuat T_T
aku tak sehebat dia .
kelemahan aku adalah kehebatan dia .
kenapa macam ni .
YaAllah ..


Aku harap kau dapat maafkan aku .


apa yang orang nampak , tak sama apa yang ada dalam diri aku .
nampak bahagia , tapi tak mungkin kita bahagia .
nampak sedih , tapi tak mungkin kita sedih .
nothing about apparences .

kenapa aku tak suka mengalah ?
walhal , aku tahu ia dah lama menyakitkan diri aku sendiri .
takdir . 
kita tak boleh lawan takdir yang dah tertulis .
segalanya telah termaktub .
aku faham semua itu .

But , why am I so afraid to lose you when I know your not even mine .
ohhh ! come on laa .
bangkit la dari terlena .
kadangkala terungkap jugak kebencian pada diri sendiri .
tu laa . suka menyibuk . sekarang tanggung !
nah kauuu !!!

I always thought loving someone is the greatest feeling .
But I realized that loving a person that sincere love us is even better .. 
betul kan ?
kalau tak ikhlas , takde makna jugak .
sama jugak , kalau kita x ikhlas dalam sesuatu benda , baik tak payah buat .
sometimes , ia akan meletihkan kita even kita try buat yang terbaik sebab keikhlasan tu takde .

So ?
To be a good of Khalifah , we must faced the challenges even it hurt to grab its .
Nothing .
Betul la , kita kena lepaskan apa yang kita sayang demi kebahagiaan orang lain .
hurrmmm . boleh pegang kata-kata tu .
takda lagi airmata untuk itu .
Tunjukkan aku jalan yang benar Allah .

tanpa sedar , aku kuat sebenarnya .
mutiara jernihku tersimpan .
Alhamdulillah . 
slow -slow terima .
InsyaAllah .
aku boleh .
YaAllah , jika ia tidak berguna dan terpesong dari diriku , kau hilangkan ingatanku pun aku rela .
untuk itu , aku sanggup .
try to be strong !

Go back to your aim wahai RosniRasid .
Behave yourself .
Dont ever give up .
Study .
Be a good muslimah (try)
be a good daughter .
give the happinest to your family first .
keep searching the Imam . (try very hard) - gatai .
normal la tu .

aiyakk . sakit perut menyerang !
stay up la konon nya ni kann .
khusyuk sangat study + lagha hinggakan tak sedar demam dah semakin sembuh .
terimakasih Allah .
whatever it is .
wish me good luck for my final exam for 4th semester at Upsi .
cant waiting to be a gorgeous teacher .
Sabah ke Sarawak ke aku terima .
huhuh .
asalkan cita-cita yang dari kecil ni tercapai .
pray for me :)
I will love to those who love me .
<3<3<3 
.THANX .



adaptasidarinovelhatikehati (konon)
naklarikehujungduniabiaramanjehidup~
good nite readers :)


Sunday, May 13, 2012

For You


14 Mei 2012

Semoga setiap perbuatanmu sentiasa dilimpahi rahmat dari-Nya


tak wish bukan bermakna lupa ..
bukan juga abaikan kamu ..
you choose to be like that ...
I'm just follow ...
* sedeh kalau betol2 lost contact .. mau ke ? *

nothing to say ..
( tutup lagu kat bawah 2 dulu sebelum tgok video ni )
pastikan intenet pada waktu ni laju :)


video

A warm wishes to u :
 whatever  you are ...
whatever you do ...
I will always support you :)
friend forever .
 I Miss U   T_T
 ~ Salam .






Friday, May 11, 2012

seronok


Salam penuh barakah semuanya .. ameen .
terasa ingin berkongsi sedikit keseronokan tadi .
masih diberi kesemptan oleh Ya Rabb untuk sama-sama mengikuti forum kat kampus .
Alhamdulillah , syukur dapatku panjatkan .

forum yang bertajuk ' Aurat dijaga Syariat terpelihara .
pengisiannya mestilah berkenaan aurat dan syariat .
Insaf .
Sayu .
Moga diberi kekuatan untuk melakukan perubahan .
 
nak tau sapa ahli panelnya ?
mesti nak kan .. :)
sebagai bukti .. meh nak tunjuk gambar .


itu dia !
agak glamor orangnya .
Ustazah Fatimah Syarhah Nordin dan Ustazah Yazidah Yahya .
mungkin Ustazah Yazidah xberapa nak kenal ..

Mmmm ..
semalam baru je abis baca satu buku karya Ustazah Fatimah .
buku yang bertajuk "Pemilik Cintaku" .
Ya Allah , best sangat cerita 2 ..
rasa macam x sabar-sabar nak kawen pun ada .
walaupun buku tu dah lama , rasa-rasa mase matrikulasi dah keluar , tapi biasalah ...
aku sememangnya lambat mengetahui perkembangan .. hehe :P
kepada yang x baca lagi tu , cepat-cepat baca ..

Rebutlah cinta hakiki sebelum datangnya cinta duniawi 


x sangka pulak dapat jumpa depan-depan dengan ustazah :)
lembut betul orangnya ..


bercita-cita untuk menjadi seperti itu .
doakan :)

* still waiting !

Wednesday, May 9, 2012

never change !



speechless !
fikiran berkecamuk .
perasaan berbolak balik .
( thanx blog ! setia menemaniku )

kecewa pun ada .
* ni sebab takot nak sayang lebih lebih*
Ya Allah !

Maaf, mungkin selama ni aku bukanlah sahabat yang baik .
Maaf juga, mungkin selama ini aku sering melalaikanmu .
Maaf lagi, mungkin selama ini aku membuatmu rasa sedih tersisih .
Maaf juga, mungkin selama ini ada bicaraku yang pedih .
Maaf sungguh, mungkin selama ini aku sering tidak memahami .
Maaf, aku hanya hamba yang biasa .
kerana kelemahan itu, aku sering panjatkan doaku dikesempatan yang ada .
Moga Allah sentiasa menyayangimu .
Kerana siapa pun kamu , kamu itu SAHABATKU .


~ wahai pemilik cintaku ... bila kau mahu menjelma ?