Tuesday, November 13, 2012

Bicara hati


Hari yang ceria walaupun tadi hujan sekejap . 
Hujan rahmat . Sapa tahu kan :)
Mungkin hujan nak sambut Awal Muharam esok .
Pantas sungguh masa berjalan meninggalkan diri ini , diri yang penuh dengan dosa kepadaMu YaAllah .
Terasa baru saja usai mengamimkan Doa Awal dan Akhir Tahun tahun lepas , ni dah nak baca untuk Tahun 1434 Hijrah pulak . 
YaAllah :)
selalu dengar orang cakap
' Tutup buku lama Bukak buku baru'
mendalam sungguh =,=
 
Doa Awal dan Akhir Tahun 

Moga moga kita mendapat keberkatan dariNya ..

Aku
Insan yang penuh dengan ketidaksengajaan kepada Mu
sering leka  dan alpa dalam melakukan sebarang ibadah kepadaMu
sesekali ingin benar diri ini merubah segalanya
berubah kepada yang lebih baik
namun iman yang tipis , membuatkanku sukar untuk segalanya itu .

Perubahan memerlukan banyak kesabaran
Mental , rohani , jasmani semualah kena kuat
kuat untuk hadapi cabaran mungkin ..

Sebenarnya ingin benar rasanya ingin berhijab cara yang dituntut oleh Islam
Berhijab yang mempunyai ciri-ciri wanita solehah 
tersentuh hati tiba-tiba 
T_T
kerdilnya aku di duniaMu ini
adakah aku insan yang tidak terpilih oleh Mu ?
terasa benar -benar inginkan perubahan tersebut
Malu ?
Ya , manusia .
tak kan lari dari semua itu ..
tapi ...
Aku nekad , satu hari nanti aku akan jadi seperti kamu-kamu yang solehah 
kenapa tidak bermula sekarang ?
~aku insan lemah~
....................
comelnyeeeee :)

dah ada niat tu dah dikira satu pahala
Readers ,, doakan kita yep 

<3 Rahsia hati <3
aku mencari di antaramu
yang mengenakan hijab kerana Allah
bukan kerana hamba
matanya huurun bidadari haura
yang selalu memandang Rabbnya
saat gelap menutupi jalan
nafasnya harum wangi bunga
yang bisaku seka saat-saat nanti
selalu merasa cukup
ketika kemarau menghampiri
semua itu tak meragukan hati
pada mutiara-mutiara yang terjaga
laksana bidadari syurga
yang kuingin dirinya
menjadi mawaddah bagiku 
( salin dan tampal )

Selamat Beramal di Jalan Allah 






No comments: