Sunday, March 27, 2011

-- boSan ! taPI xbeSt.. sO, nAk bALik ! ---

Ya Allah.. sebelum aku mencoretkan ketidaksenangan hati aku ni, moga moga Allah memberi kesabaran yang kuat untuk aku mengenali erti syukur ! (monolog dalaman)
 kem pembangunan sahsiah? best x kem 2? mesti la kan, kem yang dapat memantapkan lagi kesahsiahan diri kita.. dapat membentuk keyakinan diri, berani.. dan bermacam lagi la..
tapi hakikatya..
hakikatnya saya teramatlah bosan ngan kem tersebut.. ya saya bosan dengan kem tersebut !
hanya 25% je kot saya dapat objektif sebenar kem tersebut... hurmmm , ape objektif kem tersebut pun saya x tau.. adakah saya x alert? mungkin... maybe... !
hanya satu slot je saya suka iaitu slot kenali diri NLP..
sangat best ! walaupun kena membaca skit tapi overall kita dapat tau atau dapat kenal diri kita ni macamne...
selain 2 , kami di ajar buat my mapping tapi yang x bestnya bila suruh buat my mapping tentang diri kita.. umum kot ! 
penceramah ? macamne kawan kawan? adakah anda berpuas hati ngan penceramah kita 2? saya x suka !
jujur sangat la aku ni...aishhh !
yang sebenarnya , saya nak cakap yang saya x suka budak Sains Sukan.. terpulang la mereka suka saya x .. HAHA
terutama skali   *******  . kamu tau kan sape ? x payah la nak ejek ejek saya ngan dia 2... kalau saya suka, dah lame tau. kami kenal pun sejak dari sekolah lagi.. So, by the way, he's not my taste okay !
bukan saya nak berlagak atau pun something yang melanggar takdir, ouhh bukan okay..
tapi saya ada lelaki idaman saya sendiri.. NOT him.. 
so, kat bawah ni saya ada listkan ciri ciri lelaki idaman perempuan ..
termasuk saya ke? of coz la,, saya kan perempuan jugak...
ishh kamu ni.. hehe
tapi yang paling penting saya nak muka lelaki 2 macam @****@...HAHA
I'm serious okay !
                                           
                                              

 YANG MENJAGA IMANYA 
sape la yg xnak lelaki yg kuat imannya kan..yang cukup solat 5 waktu dan sentiasa taat dengan perintah Allah..jiwa yang di saluti rasa takwa kpd Allah..lelaki yang pandai menjaga maruah diri sendiri dan keluarga..lelaki yang xpernah gentar untuk melawan nafsu... lelaki cam ni la yg boleh di katakan bertuah la spe yg dptkn.. 

YANG M'HORMATI ORG TUA 
lelaki mesti la kena pndai mengambil hati org tua..spe la yg nk klu dpt lelaki yg sikap kurang ajar ngn org tua kn..kalau lelaki cam 2 la kan kita bg penampar je..haha..cari la lelaki yg jaga tuturannya apabila bcakap..bcakap ngn sopan dan tidak tinggikn suara.. 

YANG M'GAMBIL BERAT 
lelaki yang pandai ambil berat pasal diri kita la.. ambik berat dengan family kita.. sampaikan kita selesa dengan sikap mengambil berat dia 2...

YANG MESRA DAN TIDAK T'LALU SERIUS 
kebnykkn pmpuan kn mreka ni suka lelaki yg kelakar yg happy2 la..xnak la terlalu serius kalau serius nanti nak tanya macam2 pun takut..haha..so kalau lelaki yg sempoi2 mesti perempuan 2 suka sebab lelaki camni Insyallah akn wat kan perempuan 2 ceria je..tapi jangan la giler yang terlalu over ! x sanggup kot nak layan dan boleh buat rasa menyampah !

YANG MUDAH KATAKN "SYA MINTA MAAF" 
lelaki cam ni memang susah nak dapat tau..ye la boleh di katakn banyak yang ego kan..asyik pmpuan je yang kena mengalah..hehe

YANG SYGKN KUARGA 
walaupn ada pemaisuri di hati tetapi keluarga mesti di utamakan..jangan jadi cam org suruhan perempuan pulak..syg punya pasal sampaikn keluarga pun baginya xpenting..hishh lelaki cam ni memang xbaek kan..keluarga 2 penting dan sgala2nya k.. :)

M'UTAMAKN K'BAIKAN 
Wanita sukakan lelaki yang berani untuk berkata, ‘tidak’ kepada sesuatu yang membawa kesan buruk kepada dirinya dan orang lain. Contohnya; Rokok or ska kuar smpai lewat mlm dn m'lakukn p'kara yg sia2.. serta perkara-perkara yang bertentangan dengan agama. 

YANG M'JAGA PENAMPILAN DN KEMAS 
pernah nmpk x pmpuan yg cun2 kuar ngn llki yg pkaian yg xkemas dn selekah..ha klu prnh nmpk mknanya pmpuan 2 cinta pnya psal smpaikn penampilan llki pn dye xpeduli bg dye asal kn llki 2 tol2 cintakn dye..ehhhhhhh jng smpai cm 2 tau..penampilan yg kemas bru d pndang oleh pmpuan sbb dlm islam pn kta ni kena sntiasa bersih kn..mna la da org yg nk sembhyg tp xbersihkn dri dlu..hurmmm cm ne la 2 nk m'hadap Allah klu x bersihkn dri dlu..hehe 


Ape yang saya coretkan dalam ni bukanlah nak tunjukkan saya ni perfect sangat nak demand demand lelaki cam 2 camni nak di jadikan pelengkap hidup, tapi kita perlulah ada aim kita sendiri dalam kehendak untuk mendapatkan anugerah yang Allah telah kurniakan kepada kita.. so tugas kita sebagai hambanya perlulah berdoa supaya di kurniakan suami yang boleh dijadikan pelengkap kepada kelemahan diri kita...

oittt.. dah lari jauh dari tajuk ni...okay okay.. 
so bila dah terlampau bosan dengan kem tersebut, kami pun menghitung hitung masa la kan untuk memecut keluar dari dewan 2... bila je penceramah 2 cakap sekian terima kasih, suasana bertukar menjadi meriah tandanya kami segar kembali untuk berebut bas nak balik kolej..HAHA

hah ! sebelum sampai kolej, sempat lagi kami singgah kat tepi jalan untuk membeli durian !
hahahah...sangat best woo makan ramai ramai kat sungai belakang kolej kami... syokkk !

okay la,, setakat ni xde gambar yang berkaitan kem 2 sebab x suka kan... gambar makan durian pun malas nak letak..
tapi nak letak gambar ni... jom tengok !

                                                                   imagine jap ! ni saya ngan bakal pembimbing saya nanti...:P

                                                                 
 eh eh eh ! silap sudah.. biarla malas nak delete !  padahal sengaja ! kih3
            dia di atas pun bagus jugak kalau di jadikan lelaki idaman..
            lelaki idaman okay.. bukannya suami sebab dah berpunya 2..

                                                                    
 Subhanallah ! indahnya kurniaan Allah dimana hidup kita ni saling melengkapi satu sama lain :)

sebelum berundur :
kita perlulah tidak mengeluh dengan apa jua yang dikurniakan Ilahi kepada kita...
till end..Assalamualaikum :)
Makkk !! rindu la !! nak balik nak mintak restu makkk :(





No comments: