Wednesday, May 4, 2011

Anak Anak Mak

Assalamualaikum...
selamat pagi...
Khamis , 01.45 pagi waktu Malaysia ( proven )
tu pun nak kecoh !

ahah .. hari ni dah masuk hari kedua aku kat rumah . tapi bukan kat umah sendiri . tapi kat umah KAKZAM (kakak)  lagi . yuhuu ! rindu kat kampung masih membuak buak dan akn reda bila aku balik nanti . bila nak balik ?
entah , pape hal pun tunggu la akak yang sorang lagi ni abis exam . name die KAKTIE . ramai betul kakak aku . meriah woo !!
yeah ! esok paper last die . hah lupe nak bagitau , die pun ngah amik pendidikan skrang kat Melaka . tahun depan dah nak praktikal . syabas ye kak !

hari sabtu ni kami nak pegi Melaka , nak ambik die la ... aishhh ! nak bermanje manje plak suruh orang ambik . eh eh eh ... x de la . sebenarnye die nak bawak balik barang barang die yang banyak tuh . x kan la die nak naik bas . kesian pulak . okeh ! sabtu ni tunggu kami yep . dapat jugak aku pegi Melaka . x penah penah ke Melaka . ni la first time nak pegi tempat die . selalunye kaktie selalu tanye bile la agaknye aku nak datang tempat belajar die . hihi3 . sikalang , wa mau pigi tempat lu tau !
hah ! memandangkan kak zam ni pun berkhidmat sebagai cikgu , so aku duduk sorang sorang je la kat umah sementara nak tunggu die ngan suaminya balik dari keja . x pe xpe , yang penting makanan banyok kat umah nih ! HEAVEN okeh ! ahahha..

x lame lagi adik yang bongsu pulak nak pegi belajar . kami panggil die ILA . die dapat sambung study kat matrik johor , Tangkak ! bukan kat Pontian . mula mula terkejut jugak bila die cakap dapat kat pontian . setahu aku , pontian 2 matrik teknikal . dan matrik teknikal 2 untuk budak budak dari sekolah teknik je kan ? hehe kalau salah tolong betol kan yep ... bersyukur sebab die pun dapat matrik jugak .. suke3 !!

ni pulak nak cter pasal adik aku yang sorang lagi . yang kedua bongsu . mean adik bawah aku . IDA namenye . die ni fresh graduated dari matrik gambang , matrik aku dulu . huhu . baru je abis blajar mase bulan 4 lepas . pe yang sedeh tentang die ni ... aishhhh geram aku nak cakap . ngee ~~
baru baru ni kan ujian medsi tuk sape sape yang amik kos pendidikan as their first and second choice for UPU tu kan dah keluar . adik aku sayanggg ni , die kan  die x pegi ambik ujian tuh ! aish panaz eden . katenye tak tahu menahu tentang ujian tu . dan pe yang sgt di gerami oleh aku bile die dapat mesej tentang temuduge , tapi she just ignore it . adoihh geram x ? sebab die ingat mesej tu menipu die . amboi kau .. banyak la mesej camtu nak tipu tipu kan . ingat diorang xde keje lain ke selain tipu kau . banyak la die punye cekadak  blame sal mesej 2 . so sekarang dah terlepas .kesian betol . xpe xpe , kau kuatkan semangat tunggu USM eh . dapat belajar jauh jauh homesick kuat kuat sikit . ngee ~~ 
jahat aku . padan muka dapat kakak macam ni .. HAHA

memasing dah ade haluan masing masing kan . semuanye akan sibuk ngan pelajaran masing masing .sape nak jage mak aku kat umah nanti bila kami semua xde kat umah . abang 2 memang la ade kan , tapi aku x percaya diorang akan tolong mak macam kami anak perempuan ni tolong kat umah . memang x same . dan seratus peratus x kan same . perangai macam abang abang aku tu . aish memang parkinson la aku kalau diorang tolong mak same macam aku yang tolong mak . memang bersyukur sgt sgt la kalau macam tu . 
sedeh3 ... dan xsanggup nak tinggalkan mak ngan abang abang aku tuh ! xpercayakan abang sendiri ke ... hah ! memang x percaya . diorang pun bz ngan keje . abis macammane ni eh ? masalah ni la selalu aku fikirkan . tapi masih xde jalan penyelesaian . sudahnye , hanye berdoalah semoga mak sentiasa di bawah lindunganNya . kalau la abah masih ade ..............
 sabar ye mak ! nanti kami adik beradik akan jage mak sepenuh perhatian kami bila kami abis belajar nanti . x sabar nak tunggu saat tu .

 pesanan :
aku suke bila mak selau puji yang aku ni pandai berkemas . haha pe la sangat aku berkemas kalau nak di bandingkan ngan mak yang kemas . sayangg mak ! malu saya ...




No comments: