Sunday, April 13, 2014

Life Back to Normal ?

Alhamdulillah atas nikmatMu
Lebih kurang berbaki 2 bulan lagi untuk memegang title student UPSI. 
Ohh ! tak percaya rasanya . 
Nak kata cepatnya masa berlalu macam tak sesuai kot sebabnya lama sangat nak habiskan 4 tahun ni .
4 tahun beb ! masa yang sangat panjang sangat lama sangat memeritkan sangat memenatkan sangat stress sangat haru kadangkadang tu .
Can you get into my shoes now ?
hari hari buat perkara yang sama .
hari hari kena pegi kelas , kuiz , test , assignment , final exam . then semester break then continue study semula masuk semester baru then ulang semula lima perkara tersebut .
fuhh ! you get me now?
Mujur kuat . Mujur fikir panjang . Mujur aku enjoy semuanya . Mujur tau . kalau tak mujur , macam mana la gamaknya kan .
macam mana hari hari mendatang kalau tak kuat untuk hadapi cabaran , dugaan , kestresan sewaktu belajar ni . macam mana ?!
Jadi itulah kita ni mesti always back to fitrah . 
kenapa kita nak ada sifat negatif semua tu ?
penat lelah menuntut ilmu tu kan jihad .
Mati dalam berjihad adalah mati syahid .
Sapa tak nak .
uihhh .
Usah mengeluh . usah berfikir cara nak down .
But we must controlled ourselves from being like that , right ?
macam aku sedang buat sekarang ni la .
Hee~
Kepada pembaca setia (kalau ada) pray for my successful okay .
Doakan aku dapat menghabiskan saki baki hari yang tinggal sebagai pelajar tahun akhir ni berakhir dengan jayanya tahu . 
Terima kasih ! hanya Allah yang dapat membalasnya .
So, after this .......
its my life going back to normal ?
I dont think so because 
1) masakan nak kembali seperti biasa sebab umur dah meningkat
2) umur dah meningkat ni tak kan ada dah istilah main main semua tu
3) perlu serius untuk membina sebuah kehidupan
4) Dugaan kat luar sana berlambak lambak lagi
5) dah tak boleh duk goyang kaki lagi  :( 
6) kena jadi seorang yang dewasa untuk menguruskan kewangan sendiri habaq hang 
7) lagi, lagi, dan lagi .
ishh ishh stress datang semula dah . dia mai dah dia mai dah .
adoiii asyik mengeluh je 
its normal thing la der 
kan ?
its okay . just follow the flow as i said before .
................
esok dah nak balik tanjung malim dah untuk kali terakhir cuti mid semester ni .
so , perasaan sekarang ni hanya Allah yang tahu sebabnya yang terakhir dah kan .
Tiba tiba rasa macam tak nak ada yang terakhir
Istilah terakhir ni aku tak gemar sangat sangat 
aku anti gila kat dia ni 
aku tak suka !
eee tak suka sangat 
 sebab ?
 the main thing is i didnt want to separate with my beloved friend .
Aku sayang mereka .
Sayang yang sangat bermaksud 
perit gentir disana aku bersama mereka
mereka mendorong aku untuk bangkit kehadapan
tanpa mereka sedar semua ni , they are my backbone
( okay, aku tak kejam . family tu memang pendorong utama tapi skrg ni aku nak story pasal friend je)
aku tahu , lepas lepas ni memang susah sangat nak jumpa mereka dah .
aishh sedihh
okay . stop .
sedang merindui seseorang
Till then , Assalamualaikum WBT :)

No comments: