Sunday, September 18, 2011

cerita tentang kita


Bila duk sorang sorang ni sayu je rase .
nak nak lagi sambil dengar lagu blog aku ni .
ape korang faham tentang lagu ni ?
pade aku ... lagu ni berkisarkan tentang kawan . sahabat . friend . semuanya membawa maksud yang sama iaitu persahabatan kita la ..
cakap tentang kawan ni .. semua manusia ada kawan .
for sure !
tapi sejauh mana keikhlasan dalam persahabatan tu hanya diri kite sendiri je yang tau .
kalau nak di kira , memang tak terkira bilangan kawan yang kita peroleh dari masa ke semasa .
betul x?
sama ada kita kenal mereka dalam waktu yang singkat atau pun dalam jangka masa yang panjang ..
sama ada kita hanya menyapa mereka secara kebetulan ataupun kita mempunyai ikatan yang dipanggil sahabat .
itulah yang di namakan KAWAN ..



kalau waktu zaman persekolahan , memang wajib ada BEST FRIEND !
yela .. mereka la sbg tempat kita mengadu kan .
aku ada sorang kawan ni ..
kami sangat rapat la hinggakan ade orang cakap kami kembar .
pegi mane mane mesti berdue .
lau salah sorang xde mesti ade soalan
"mane kembar"
aiceeh ..
kalau pegi sekolah petang pun wajib berdue .
xde die rase x lengkap .
ikhlas ni ..
kalau raye wajib jumpe .
slow talk , baik , tapi sekarang dah banyak cakap .
yang penting dah pandai bergaya like Yuna :)
wink2
bertuahnya saya :)

. Wan nuraini Ismail .

Bila masuk hostel ..
jumpe pulak sorang kawan ni ..
yang sangat gilegile ..
talkative !
kontra ngan kawan yang atas tadi ..
bila jumpa ngan die mesti gelak je ..
comel orangnya .
kekadang terfikir nak lagi Allah anugerahkan kawan macam die .
yang selalu buat kita ketawa .
tapi bahaya jugak , sebab mesti tak jadi keje ..
talkative melampau kan ..
nice to knowing u until now ..

. Hasanah Hashim .

Kat matrik ..
saya rindu die sangatsangat !
itu je mampu aku kate kan ..
die study kat Sabah .
jauh ..
bila balik kampung masing masing bz ..
x contact pun ..
padahal kami dekat je pun ..
saya suke bersahabat dengan kamu sebab ..
kamu selalu mengajak saya kearah kebaikan ..
touching x?
bile die train aku nak wat homework memang macam cikgu ..
kalah lecture !
ajar aku sampai aku faham ..
terima kasih sangat ajar saya :)
sayang awak !

.  Siti Nurul Athirah Arzmi .
( sori curik gambar fb )

~ To all my friend , thanx a lot for be my friend until now :)


No comments: